ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

02177615826

support@mobilesalam.com

تعمیرات موبایل چیست

تعمیرات موبایل چیست و تعمیرات موبایل را از کجا شروع کنیم ؟

تعمیرات موبایل به مجموعه  فعالیت ها  و اقداماتی  گفته می شود  که ، در خصوص  شناسایی  و تشخیص عیب  و نقص دستگاه های  تلفن  های همراه  ،  برطرف کردن مشکلات  و تعمیر کردن آن ها  توسط  تعمیر کار حرفه ای موبایل  می باشد .

سطوح تعمیرات موبایل چیست ؟

سطوح تعمیرات موبایل به  دو دسته تقسیم می شود : 1 –  سطح تعمیرات موبایل مقدماتی 2 – سطح  تعمیرات موبایل پیشرفته  

در سطح تعمیرات موبایل مقدماتی ، کلیات  و مباحث  پایه و ابتدایی آموزش داده می شود ولی در سطح  تعمیرات موبایل پیشرفته ، مباحث به صورت  پیشرفته  و تخصصی تر آموزش داده می شوند .

در حال حاضر ،  تعمیر کردن موبایل های هوشمند برای کاربران به  یک نیاز بسیار مهم  و اساسی تبدیل شده است .

تعمیرات موبایل به چند دسته تقسیم می شود ؟

 تعمیر کردن گوشی های هوشمند به دو دسته تقسیم می شوند : 1-  تعمیرات سخت افزاری گوشی های هوشمند  2-  تعمیرات نرم افزاری گوشی های هوشمند

مشکلات مختلف و زیادی وجود دارند که باعث می شوند ،  موبایل های هوشمند نتوانند به درستی کار کنند .

این مشکلات می توانند مشکلات  سخت افزاری  و مشکلات  نرم افزاری  باشند که ، عملکرد گوشی های هوشمند را تحت تاثیر قرار داده  و دچار یک  سری اختلالات  نماید .

موبایل های هوشمند از یک  سری  قطعات  و برد های الکترونیکی تشکیل شده اند  که ، عوامل و  مشکلات مختلف  و زیادی می تواند  روی کارایی آن ها تاثیر گذاشته و عملکرد آن ها را دچار یک سری اختلال نماید .

این مشکلات و اختلال ها می توانند  به  صورت :  کاهش سرعت موبایل های هوشمند ،  قفل شدن ، خراب شدن تاچ  و ال سی دی موبایل های هوشمند ،  دیر شارژ شدن  و یا  شارژ نشدن گوشی های هوشمند ، هنگ کردن  و بسیاری از مشکلات و عوامل  دیگر باشد . که می تواند باعث شود روی عملکرد دستگاه های  تلفن های همراه اثر داشته باشند و گوشی های هوشمند نتوانند به درستی کار کنند .

 افرادی  که  در شغل تعمیرات موبایل مشغول  به  فعالیت هستند ،  با توجه  به  تجربه ای که در این حوزه  به  دست آورده اند ،  مشکلات موبایل های هوشمند را اغلب معمولا ناشی از فرسودگی ،  صدمه و ضربه  های  فیزیکی وارد بر دستگاه های  تلفن های همراه می دانند .

این عوامل  و مشکلات باعث می شوند ، افراد برای تعمیر و برطرف کردن  آن مشکلات ، هزینه ای جداگانه  برای آن  پرداخت کنند تا کارایی  و عملکرد گوشی های هوشمند خود را درست کنند .

خیلی از افراد  و کاربران با مشاهده  مشکلاتی مانند :  کاهش سرعت موبایل های هوشمند ،  قفل شدن  و بسیاری از عوامل دیگر که موجب می شود گوشی های هوشمند عملکرد درستی نداشته  باشند ، گمان می کنند که این عوامل  ناشی از مشکلات  نرم افزاری موبایل های هوشمند است  .

اما در صورتی که  بسیاری از این مشکلاتی  که  به وجود می آیند ، ناشی از مشکلات سخت افزاری گوشی های هوشمند نشئت می گیرند .

یکی از وظایف مهمی که  تعمیر کاران موبایل در این حرفه دارند این است  که ، یک تعمیرکار حرفه ای موبایل باید مشکلات  و ایرادات دستگاه های تلفن های همراه را به درستی تشخیص دهد و آن ها را برطرف نماید .

این موضوع  بسیار حائز اهمیت می باشد . زیرا اگر تعمیر کار حرفه ای موبایل ، نتواند به درستی مشکلات و ایرادات  موبایل  های هوشمند را تشخیص دهد باعث  می شود  به  مرور زمان ،  قطعات گوشی های هوشمند دچار خرابی شوند و عمر قطعات موبایل های هوشمند کاهش پیدا کند و همین امر موجب می شود عمر دستگاه های تلفن همراه در گذر زمان  ، به  شدت کاهش پیدا کند .

مشکلات کار تعمیرات موبایل :

البته همان طور که می دانیم ، هر شغلی مشکلات کار مخصوص خود را دارد و شغل نعمیرات موبایل نیز به همین صورت است .

از جمله مشکلات کار تعمیرات موبایل این است که ،  به  دلیل داشتن حساسیت بالای قطعات موبایل های هوشمند ، کوچک بودن  و ظریف بودن آن ها ، تعمیر کردن آن ها بسیار نیاز به صبر و دقت و زمان  دارد و حوصله بر است .

تعمیرات موبایل خوبه یا نه ؟

با توجه  به توضیحاتی  که تا الان دادیم ، تعمیرات موبایل خوبه یا نه ، و یا این که درآمد شغل تعمیرات موبایل چقدر است ، سئوالاتی است که ذهن افراد زیادی را به خود مشغول کرده است .

در پاسخ  به این سئوال باید گفت ، کاملا بستگی به  موقعیت ،  شرایط  ، علاقه  و ویژگی های افراد دارد .

 اما در کل  شغل تعمیرات موبایل در آینده  بازار کار  بسیار خوبی خواهد داشت .

تعمیرات موبایل

بهترین روش یادگیری تعمیرات موبایل

شاید خیلی از شما دوستان عزیز به دنبال  بهترین روش یادگیری تعمیرات موبایل باشید .

برای یادگیری حرفه ی تعمیرات موبایل ، ابتدا باید به دنبال یک آموزشگاه تعمیرات موبایل عالی و معتبر باشید که به شما تمام مطالب مورد نیاز در خصوص حوزه تعمیرات موبایل را  به  شما آموزش دهد .

و به صورت کاملا عملی  و واقعی به آموزش تعمیرات موبایل بپردازد .

البته مجموعه ی موبایل سلام ، با آموزش رایگان تعمیرات موبایل ، یک مقدمه و پیش زمینه ای درباره ی یادگیری حوزه ی تعمیرات موبایل فراهم کرده است که شرایط ورود کارآموزان برای یادگیری حرفه ی تعمیرات موبایل را ، بسیار آسان تر کرده است .

همان گونه که در مقاله های قبلی بارها به این موضوع اشاره کرده ایم که ، با توجه به پیشرفت  تکنولوژی در سراسر جهان و رشد چشمگیر حرفه ی تعمیرات موبایل ، در آینده بازار کار خوبی خواهد داشت .

اما برای رشد و پیشرفت در این حوزه و به دست آوردن درآمد های بالا در حرفه ی شغل تعمیرات موبایل ، می بایست نگاه تخصصی و ویژه ای نسبت به این حوزه داشته باشیم .

و با آموزش شاخه ای خاص در این حرفه ، از جمله آموزش تعمیرات موبایل اپل ، درآمدهای بالایی را از آن خود کنیم   .

چگونه تعمیرات موبایل را یاد بگیریم ؟

نحوه یادگیری تعمیرات موبایل :

همان گونه  که  در بخش های  بالا توضیح دادیم ، نحوه یادگیری تعمیرات موبایل ، باید به صورت عملی و کاملا واقعی باشد .

تا بتوانید خطا ها  و اشتباهاتتان را پیدا کرده و تجربه ی لازم را به دست آورید .

چگونه مدرک تعمیرات موبایل بگیریم ؟

برای کسب  مدرک  تعمیرات  موبایل ، شما باید دوره های آموزشی که در آموزشگاه های تعمیرات موبایل برگزار می شود را به طور کامل گذرانده  و  پس از طی کردن دوره آموزشی  و دادن امتحان نهایی می توانید مدرک تعمیرات موبایل  را اخذ نمایید .

انواع مدرک تعمیرات موبایل :

که شامل دو نوع می باشد عبارت است از : 1 –  مدرک آموزشگاهی   2 –  مدرک بین المللی سازمان فنی حرفه ای

مدرک آموزشگاهی  به  مدرکی گفته می شود که ،  شما هنگامی که  در آموزشگاه  تعمیرات موبایل ثبت نام کردید و پس از طی کردن دوره های آموزشی و دادن امتحان نهایی ، موفق به کسب مدرک تعمیرات موبایل می شوید .

اما مدرک بین المللی سازمان فنی حرفه ای به  مدرکی گفته می شود که ،  شما هنگامی که  دوره های آموزشی تعمیرات موبایل را طی کردید در سازمان  فنی حرفه ای  آزمون نهایی را شرکت کرده  و پس از قبول شدن در آزمون ، به  شما مدرک بین المللی تعمیرات موبایل سازمان فنی حرفه ای داده می شود .

تعمیرات موبایل چگونه است ؟

همان طور که در مقاله های قبلی درباره ی معرفی شغل تعمیرات موبایل  صحبت کردیم ، امروزه حرفه تعمیرات موبایل با توجه به نقش مهم و حیاتی که گوشی های هوشمند در زندگی افراد ایفا می کنند ، تبدیل به یکی از حرفه های بسیار مهم و پر طرفدار شده است .

زیرا تعمیرات موبایل یکی از مهم ترین نیاز های انسان ها شده است و با توجه  به  توضیحاتی که  قبلا دادیم ، این که تعمیرات موبایل چگونه است به مجموعه اقداماتی گفته می شود که در جهت رفع عیب و نقص تلفن های همراه ، توسط  تعمیر کار حرفه ای موبایل  انجام می شود .  

حال  ممکن است در ذهن شما دوستان عزیز ،  این سئوالات  شکل گیرد که بدانید  :

رشته تعمیرات موبایل چیست ؟

تعمیرات موبایل زیر شاخه کدام رشته است ؟

برای تعمیرات موبایل چه رشته ای باید خواند ؟

برای  معرفی رشته تعمیرات موبایل باید گفت ، در حال حاضر رشته تعمیرات موبایل یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در آموزشگاه های مختلف می باشد .

تعمیرات موبایل در چه رشته ای است ؟

روش های بسیار مختلفی برای یادگیری این رشته ی جذاب وجود دارد .

 که هر کدام از این روش ها می تواند ،  مزایا و معایب مختلفی برای افراد داشته باشند .

رشته تعمیرات موبایل را می توان ، به عنوان  یکی  از رشته های  شناخته شده و محبوب ترین  و پرطرفدارترین رشته ها  در شاخه ی رشته ی الکترونیک و برق  دانست .

وام تعمیرات موبایل چقدر است ؟

برای گرفتن وام تعمیرات موبایل ، باید مدرک تعمیرات موبایل خود را از آموزشگاه های رسمی و معتبر تعمیرات موبایل فنی حرفه ای که  زیر نظر سازمان فنی حرفه ای هستند ، اخذ کرده باشید .

و همچنین برای گرفتن وام باید دارای شرایطی باشید از جمله :

 1- داشتن کارت پایان خدمت   

 2 – بیکار بودن به این منظور که اگر بیمه کارفرمایی برای شما رد شود این وام به شما تعلق پیدا نمی کند .

  3 – عدم دریافت حقوق بازنشستگی  

4 – عدم اشتغال در سازمان های دولتی

 5 – حداقل سن برای دریافت وام 18 سال  و حداکثر سن 50 سال است .

 6- تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشید .

7- از تسهیلات اشتغال  صندوق کار آفرینی امید استفاده نکرده باشید .

میزان وام تعمیرات موبایل 120میلیون  تومان می باشد .  

تعمیر کردن موبایل

تعمیرات موبایل را از کجا شروع کنیم ؟

در حال حاضر،  با توجه به میزان رشد تقاضا برای خدمات  و  تعمیرات موبایل ، آموزش تعمیرات موبایل در بین کاربران آموزش مهمی است  و اهمیت ویژه ای پیدا کرده است .

برای یادگیری تعمیرات موبایل از کجا شروع کنیم ؟

امروزه  در سراسر کشور، آموزشگاه های فنی مختلف و زیادی  وجود دارند که  دوره های آموزش تعمیرات موبایل را برگزار می کنند .

و افراد علاقمند به این حرفه می توانند با ثبت نام در این آموزشگاه ها  و طی کردن دوره های  آموزشی تعمیرات موبایل ، آموزش لازم را ببینند و سپس مدرک تعمیرات موبایل را دریافت کنند .

اما این  نکته مهم  را در نظر داشته باشید که در حوزه آموزش تعمیرات موبایل ، کسب دانش و مهارت و تجربه لازم در این حرفه ، فقط  با  طی کردن  دوره های آموزشی در آموزشگاه ها میسر نمی شود و باید به صورت  عملی و کاملا واقعی آموزش تعمیرات موبایل را آموخت .

البته شما عزیزان می توانید ، کم کم و به مرور زمان با آموزش یک شاخه ی خاص در این حوزه ، مانند تعمیرات موبایل اپل ، در آینده رشد و پیشرفت چشمگیری در شغل تعمیرات موبایل داشته باشید .

و اما این که کجا تعمیرات موبایل یاد بگیریم ؟

باید در انتخاب نوع آموزشگاه دقت لازم را داشت .

که  باید آموزشگاهی را برای آموزش تعمیرات موبایل انتخاب کنید که ، دوره های تعمیرات موبایل را به صورت تخصصی  و  کاملا عملی آموزش داده و مطالب مورد نیاز را به طور کامل یاد بدهد .

آیا یادگیری تعمیرات موبایل سخت است ؟

اصولا وارد شدن در هر حرفه  و  یا حوزه ای  مشکلات  و سختی های خاص خودش را دارد .

 و شغل تعمیرات موبایل نیز به همین شکل می باشد .

طبیعی است که ، در ابتدای  وارد شدن به هر شغلی  و یادگیری آن برای هر فردی ممکن است سخت باشد اما  با آشنایی بیشتر و با گذشت زمان  یادگیری آن حرفه آسان  می گردد .

بهترین مکان برای تعمیرات موبایل

برای آموزش تعمیرات موبایل ، در انتخاب بهترین مرکز آموزش تعمیرات موبایل باید حساسیت  و دقت زیادی به خرج دهید .

 برای انتخاب بهترین مکان برای تعمیرات موبایل ،  باید در خصوص آن تحقیق زیادی کنید تا از معتبر بودن و عالی بودن آن در زمینه آموزش اطمینان حاصل نمایید و پس از کسب اطمینان از مرکز آموزش تعمیرات موبایل اقدام به ثبت نام در آن کنید .

چگونه موبایل را تعمیر کنیم ؟

اولین قدم مهمی  که برای تعمیر موبایل های هوشمند باید برداشت  این است  که ،  شما باید عیب و نقص گوشی های هوشمند را به درستی شناسایی  و تشخیص دهید و پس از اطمینان از این که عیب دستگاه را به درستی تشخیص و شناسایی کرده اید ،  با استفاده از لوازم  و تجهیزات مورد نیاز شروع به  تعمیر موبایل های هوشمند کنید .

چارت آموزش تعمیرات موبایل

دوره تعمیرات موبایل شامل سر فصل های آموزشی زیر می باشد :

 1 –  آموزش آی سی ها به  کار رفته  بر روی برد و نحوه عملکرد هر یک از این آی سی ها  و ایراداتی که می تواند با اخلال در عملکرد این بخش در دستگاه  آیفون  به وجود بیاید  .

2 –  آموزش ریبال برد های دو طبقه آیفون

3 –  آموزش کار با انواع  پروگرامر ها  و ابزار های  به  روز تعمیرات موبایل

4 –  آموزش کار با پری هیتر و جدا کردی برد های  دو طبقه آیفون

5 –  آموزش  نقشه خوانی تخصصی نحوه استفاده  از ZXW

6 –  آموزش تخصصی رفع ایرادات رایج آیفون مانند :  بیس باند ،  ای سی صدا  و …

7 –  آموزش تخصصی مولتی متر و تست های مختلف آن جهت ایراد یابی

8 –  آموزش تحلیل مدار و عیب یابی تحلیلی

مدت زمان آموزش تعمیرات موبایل

مدت زمان آموزش تعمیرات موبایل ، 45 ساعت  می باشد .

و 80 درصد از این زمان  به  آموزش عملی  و  واقعی اختصاص داده می شود که ، بستگی به نوع دوره آموزشی است که انتخاب می کنید .

در حال حاضر ،  راه های آموزش تعمیرات موبایل مختلفی وجود دارند .

همان طور که  در بخش های بالا بیان کردیم ، هر کدام از این راه ها مزایا و معایب متفاوت و مختلفی برای افراد دارند .

زمان لازم برای یادگیری تعمیرات موبایل

با توجه  به  نوع  دوره ی آموزشی که می توانید  انتخاب کنید ،  زمان لازم برای یادگیری تعمیرات موبایل متفاوت است  .

اگر دوره ی آموزشی به صورت فشرده انتخاب کنید ،  زمان مورد نیازی  که  برای آن تعیین می شود 7 جلسه می باشد . که این 7 جلسه به صورت هر روز و متوالی برگزار می شود و مدت زمان هر جلسه 6 ساعت می باشد .

اما اگر دوره ی آموزشی تعمیرات موبایل به  صورت معمولی انتخاب کنید ،  مدت زمانی که برای آن در نظر گرفته می شود 15 جلسه می باشد . و به صورت هر روز و  پشت سر هم  برگزار می شود و مدت زمان  هر جلسه 3 ساعت می باشد .

یادگیری تعمیرات موبایل چقدر طول می کشد ؟

یادگیری  و آموزش تعمیرات موبایل زمان زیادی از شما نمی گیرد و یادگیری آن یک  یا  دو هفته طول می کشد  .

ولی آن چه  که  در این حرفه اهمیت دارد ، تخصص پیدا کردن در این حوزه  و کسب تجربه ی لازم است  .

که این امر به  مرور زمان و طی فعالیت کاری به دست می آید و قطعا زمان بر خواهد بود  .

تعمیر کردن گوشی

ابزار تعمیرات موبایل چیست ؟

برای تعمیرات موبایل های هوشمند ،  به  یک  سری لوازم  و تجهیزات جهت تعمیر گوشی های هوشمند  نیاز دارید  که  وجود آن ها  در کارتان  ضروری می باشد .

 حال ممکن است شما دوستان عزیز به  فکر این افتاده باشید که ، ابزار تعمیرات موبایل چیست و برای تعمیرات موبایل چه وسایلی لازم است ؟

 لیست لوازم مورد نیاز تعمیرات موبایل عبارت است  از  : 

1  –  لوپ و میکروسکوپ

2  –  مولتی متر

3  –  منبع  تغذیه

4  –  هیتر و هویه

5  –  ست ابزار تعمیرات

6  –   پد نسوز

7  –   گیره  برد

8  –   خمیر قلع

9  –   قلع کش

10 –  نوک هویه

11 –  روغن لحیم

12 –  سیم لحیم

13 –  دسته هیتر

14 –  خمیر فلکس

 15 – سیم چین و کف چین

 16 –  لامپ UV

 17 –  بطری تینر

 18 –  شابلون 

خب ما در این مقاله سعی کردیم ، تمام مطالب مورد نیاز درباره ی حرفه ی تعمیرات موبایل را برای شما دوستان عزیز بیان کرده و شما را تا حدود زیادی با حرفه ی تعمیرات موبایل آشنا کنیم .

اگر شما عزیزان  به دنبال یک آموزشگاه معتبر و عالی هستید که شما را به هدف مطلوبتان برساند  ، کافی است فقط یک بار  به ما اعتماد کنید تا شما را به هدف دلخواه تان برسانیم .

پیشنهاد ما به شما دوستان عزیز ، آموزشگاه تعمیرات موبایل سلام است .

این آموزشگاه با داشتن بهترین و با تجربه ترین اساتید در زمینه ی تدریس و همچنین مجهز به بهترین  و به روز ترین تجهیزات و لوازم تعمیرات موبایل می باشد  . 

که با بیش از 10 سال سابقه ی کاری  ، در زمینه ی آموزش تعمیرات موبایل ، می تواند  بهترین و ایده آل ترین گزینه برای شما عزیزان باشد .

تعمیرات موبایل را از کجا شروع کنیم ؟

برای شروع کردن تعمیرات موبایل پیشنهاد میشه مقاله تهیه شده را با دقت مطلاعه کنید و سپس تحقیق کنید و بهترین آموزشگاه تعمیرات موبایل را جهت آموزش انتخاب کنید.

چگونه مدرک تعمیرات موبایل بگیریم ؟

برای گرفتن مدرک تعمیرات موبایل ابتدا باید دوره تعمیرات ببینید و بعد در یکی از آموزشگاه های فنی حرفه ای مانند آموزشگاه تعمیرات موبایل سلام امتحان داده و مدرک خود را دریافت کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

۱۱ thoughts on "تعمیرات موبایل چیست و تعمیرات موبایل را از کجا شروع کنیم ؟"

  1. علی علبدی گفت:

    با سلام و وقت بخیر
    میخواستم بدونم که تعمیرات موبایل را باید از کجا شروع کنیم
    یعنی بهتر بگم اولین قدم برای یادگیری تعمیرات موبایل چیه ؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

  2. روزبه حاجی گفت:

    خیلی کاملی و جامع بود
    ممنون از تیم محتوایی موبایل سلام که انقدر دقیق و عالی در مورد آموزش تعمیرات موبایل توضیح داده بودند.

  3. مدیر گفت:

    خواهش میکنم روزبه عزیز

  4. مدیر گفت:

    سلام علی عزیز
    قدم اول برای تعمیرات موبایل تحقیق است باید به این نتیجه برسید که قطعا میخواهید شغل تعمیرات موبایل را به عنوان شغل اصلی خودتون انتخاب کنید .

  5. وحید افشاری گفت:

    بی نظیر هستید

  6. داوود شفیعی گفت:

    اکانت اینستا هم دارید؟

  7. ابراهیم خوش نیت گفت:

    آقا نیک نام فوق العادن

  8. علی رضا جمشیدی گفت:

    عاااااااااااالی بود

  9. حبیب غلامی گفت:

    مشاورینتون قابل اعتمادن؟

  10. حسینعلی دهقان گفت:

    متشکرم

  11. قربانعلی صالحی گفت:

    چجوری می تونیم با کارشناسانتون در ارتباط باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
0 موارد سبد خرید
حساب کاربری من