ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

02177615826

support@mobilesalam.com

معرفی شغل تعمیرات موبایل

معرفی شغل تعمیرات موبایل و چگونه وارد شغل تعمیرات موبایل شویم ؟

آیا تا به حال درباره ی شغل تعمیرات موبایل فکر کرده اید ؟

آیا می دانید ، امروزه شغل تعمیرات موبایل یکی از پردرآمد ترین مشاغل در ایران است ؟

و اما به چه دلیل…!!؟؟

با ما همراه باشید تا ، به معرفی شغل تعمیرات موبایل بیشتر بپردازیم .

دوستان گرامی ما در این مقاله قصد داریم درباره ی شغل تعمیرات موبایل به صورت کاملا جامع ، مزایا ، معایب ، سختی ها ، آینده ی شغلی ، دانش و مهارت های مورد نیاز ، چگونگی ورود به این شغل و … هر آن چه که لازم است را برای شما عزیزان بازگو نماییم . 

امروزه با پیشرفت بشر و رشد روز افزون آن در تکنولوژی و همچنین به دلیل وابستگی نیازهای ما به تکنولوژی از جمله  تلفن های همراه ، روز به روز در حال افزایش می باشد . همان طور که در محیط پیرامون خود مشاهده می کنیم ، متوجه می شویم که با تغییر قابل توجه نیاز های بشر از گذشته تا به امروز استفاده از تلفن های همراه ، روز به روز بیشتر می شود .

همان طور که می دانیم ، در گذشته تعداد افراد محدودی دارای تلفن های  همراه بودند اما با پیشرفت هایی که در تکنولوژی  به خصوص موبایل های هوشمند  حاصل شد ، تقریبا می توان گفت که تمام افراد حتی کودکان و نوجوانان و افراد مسن هم از موبایل های هوشمند استفاده می کنند .

امروزه رشد و پیشرفت گوشی های هوشمند  به حدی است که تقریبا می توان گفت ، افراد 80 درصد از کارهای روزانه شان  را با استفاده از گوشی های هوشمند انجام می دهند و نقش مهم و حیاتی در زندگی افراد جامعه دارند .

با توجه به نقش مهم و اساسی که موبایل های هوشمند در زندگی افراد ایفا می کنند  و همچنین به دلیل ساختار پیچیده و ظریفی که دارند ، ممکن است دچار یک سری خرابی ها و یا مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری شوند ، که این خود می تواند دلیلی باشد بر اهمیت داشتن شغل تعمیرات موبایل .

صنعت تعمیرات موبایل در دنیا روز به روز در حال پیشرفت کردن می باشد و به یکی از پر رونق ترین  صنعت ها تبدیل شده است و از آن جایی که تعمیرات موبایل به عنوان یکی از مهم ترین نیاز های جامعه شناخته می شود ، بسیاری از افراد خواهان ورود به این حوزه هستند .

در کشور ما نیز ، با توجه به وجود تحریم های اقتصادی و محدودیت در واردات قطعات موبایل ، شغل تعمیرات موبایل به خوبی درحال پیشرفت می باشد . صنعت تعمیرات موبایل در کشور ، به صورت فروشگاه های آنلاین و فروشگاه های تخصصی رواج پیدا کرده است . در سایر کشورهای دیگر نیز ، این صنعت از رونق بسیار خوبی برخوردار بوده است به طوری که شرکت ها و فروشگاه های تخصصی که در حوزه ی تعمیرات موبایل مشغول به فعالیت هستند ، با وجود رقابت زیاد در این حوزه  به صورت زنجیره ای گسترش  پیدا کردند و شعبات زیادی را به وجود آورده اند و از این طریق توانستند مشتریان زیادی را به سوی خود جذب کرده و با ارائه ی سرویس دهی و خدمات به بهترین شکل ممکن به سود و درآمد های کلانی دست یابند .

با توجه به رشد صنعت تعمیرات موبایل در ایران و نیز در سایر کشور ها و افزایش روز افزون نیاز خدمات تعمیراتی در آینده ، به جرات می توان گفت شغل تعمیرات موبایل  به عنوان یکی از بهترین مشاغل در دنیا محسوب می شود و افراد می توانند با داشتن دانش لازم و کسب مهارت های تخصصی در این حوزه ، به عنوان تعمیر کاران و کارآفرینان موفق به طور مستقل در شرکت های  مربوط به حوزه تعمیرات موبایل و همچنین فروشگاه ها فعالیت نمایند .

افراد علاقه مند به این حوزه ، می توانند با گذراندن دوره های تخصصی تعمیرات موبایل به راحتی به عنوان تعمیر کار وارد بازار کار شوند . شما هم می توانید با یادگیری این حرفه به صورت تخصصی ، شغل پر درآمدی داشته باشید .

همه چیز در مورد شغل تعمیرات موبایل

در این بخش سعی داریم ، همه چیز در مورد شغل تعمیرات موبایل را برای شما عزیزان بازگو نماییم .

دنیای امروزه ، عصر اینترنت و ارتباطات است و جهان همواره به این سو در حال حرکت است و بشر همچنان می کوشد تا نیاز های خود  را به ساده ترین و سریع ترین شکل ممکن برطرف نماید .

همان گونه که می دانید ، زندگی انسان و نیازهای آن در مقایسه با گذشته ، تفاوت بسیاری کرده است .

دیگر کسب و کارهای قدیمی به مرور زمان از بین رفته و جای خود را به مشاغلی داده اند که ، با تکنولوژی بیشتر سر و کار دارند .

درحال حاضر ، با پر رنگ شدن نقش موبایل های هوشمند در زندگی افراد جامعه و استفاده ی کاربردی و روز افزون از آن ، شغل تعمیر موبایل بسیار مورد توجه همگان قرار گرفته است .

از این رو می توان گفت ، که شغل تعمیرات موبایل در آینده می تواند یکی از پرکاربرد ترین و پر درآمد ترین مشاغل در کشور شود و همچنین اگر شما عزیزان نگران آینده شغلی تعمیرات موبایل هستید ، ما در یک مقاله به طور کاملا مفصل در مورد این که بازار کار تعمیرات موبایل توضیح داده ایم .

حال می خواهیم بیشتر به بررسی شغل تعمیرات موبایل بپردازیم .

برای بررسی بیشتر پیشنهاد می کنم ویدئو معرفی شغل تعمیرات موبایل را با دقت مشاهده کنید.

همان گونه که می دانیم ، قبل از هر چیز باید تحقیق در مورد شغل تعمیرات موبایل انجام دهیم .

زیرا انتخاب شغل ، یکی از مهم ترین تصمیمات هر فردی در زندگی است و قبل از انتخاب آن باید به مسائلی چون : علاقه داشتن به آن شغل ، بازار کار آینده ی آن ، میزان درآمد ، مزایا و معایب آن ، میزان رقابت در آن شغل ، مشکلات و سختی ها و غیره ، توجه کامل نموده و سپس با کسب اطلاعات کافی و آگاهی کامل ، نسبت به انتخاب شغل موردنظر اقدام نمود.

همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که شرط اصلی و اساسی  برای موفق شدن در هر شغلی ، علاقه داشتن به آن شغل است.

 شغل تعمیرات موبایل یکی از مشاغل فنی محسوب می شود و به دلیل این که گوشی های هوشمند ساختار پیچیده ، ظریف و حساسی دارند ، تعمیر کردن آن ها نیاز به داشتن دقت بسیاری است.

از این رو ، شغل تعمیر موبایل از حساسیت بالایی برخوردار می باشد .

شغل تعمیرات موبایل چگونه است ؟

این که تعمیرات موبایل چیست ، در واقع به مجموعه کارها و فعالیت هایی گفته می شود که در خصوص شناسایی و تشخیص عیب و نقص تلفن های همراه و رفع آن ها ، شناسایی مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری موبایل های هوشمند ، و همچنین تعمیر و تعویض قطعات گوشی های هوشمند با استفاده از لوازم و تجهیزات می باشد .

به عنوان مثال : تعمیر و تعویض تاچ و ال سی دی ، باتری و سایر قطعات را شامل می شود .

امیدواریم با توجه به توضیحاتی که تا الان دادیم ، یک شناخت کامل درباره ی این که تعمیرات موبایل چگونه شغلی است به دست آورده باشید .

باز کردن گوشی موبایل

آیا کار تعمیرات موبایل شغل خوبی است ؟

در جواب به این سئوال ، که آیا شغل تعمیرات موبایل خوب است می توان به صراحت گفت بله .

زیرا همان طور که در بخش های قبلی توضیح داده شد ، به دلیل این که جهان به سمت رشد و پیشرفت تکنولوژی است ، در آینده مشاغلی مهم و پردرآمد خواهند بود که با تکنولوژی بیشتر سروکار دارند . از این رو می توان گفت ، که کار تعمیرات موبایل شغل خوبی است و در آینده می تواند به لیست شغل های پردرآمد افزوده شود .

پس اگر به دنبال شغلی هستید که در آینده درآمد و بازار کار خوبی داشته باشد ، شک نکنید که شغل تعمیرات موبایل گزینه ی بسیار مناسبی است و آموزش رایگان تعمیرات موبایل ، می تواند یک فرصت صد درصد ایده آل برای افرادی باشد که به این حرفه علاقه مند هستند .

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که این شغل دارد ، به این دلیل است که چون در دنیای امروز هر روز گوشی های جدید و پیشرفته ای وارد بازار می شوند ،  ساختار و پیچیدگی آن ها با هم متفاوت تر می باشد . از این رو ، شغل تعمیرات موبایل هیچ وقت کهنه نمی شود و همیشه تازگی خود را دارد .

یکی دیگر از ویژگی های این شغل می توان گفت ، در حال حاضر در کشورهای جهان سوم مخصوصا در کشور ما ،

که شرایط گارانتی  برای تلفن های همراه  مهیا نیست ، مردم برای دریافت خدمات ، تلفن های همراه خود را به تعمیرگاه های موبایل می برند تا آن ها را تعمیر کنند . از این رو می توان گفت ، که کار تعمیرات موبایل شغل خوبی است .

مزایا و معایب شغل تعمیرات موبایل

از آن جایی که تمام مشاغل در دنیا یک سری معایب و مزایایی دارند ، شغل تعمیرات موبایل هم از این قاعده مستثنی نیست .

از جمله معایب شغل تعمیرات موبایل ، می توان به موارد زیر اشاره نمود :

1- ممکن است در ابتدای شروع به کار جذب مشتری با سرعت پایینی صورت بگیرد ، در نتیجه احتمال دارد در اوایل کارتان درآمد چندانی نداشته باشید و این خب امری طبیعی است ، چون جذب مشتری زمان بر است .

2- موبایل های هوشمند ، به دلیل داشتن ساختار پیچیده و حساسی که دارند ، تعمیر کردن آن نیاز به دقت بالا و تمرکز کافی می باشد . به همین دلیل ، کار تعمیرات موبایل از حساسیت بالایی برخوردار است و این کار می تواند برای شما پر استرس باشد . چون انتظارات مشتری از شما و کارتان بالاست .

3- قبلا هم به این موضوع اشاره شد که علاقه ، شرط اصلی و اساسی در موفقیت این شغل است . اگر به کارهای فنی علاقه مند نباشید ، به مرور زمان کار تعمیرات موبایل برای شما تکراری و خسته کننده خواهد شد .

باز کردن گوشی موبایل

چگونه تعمیر کار موبایل شویم ؟

این که چگونه تعمیرکار موبایل شویم ، سئوال بسیار مهمی است که برای پاسخ دادن به آن ، باید به چند نکته ی زیر توجه ویژه ای داشته باشید .

برای تبدیل شدن به یک تعمیر کار موبایل ، عوامل زیادی تاثیر گذار هستند که ما در این جا به چند نمونه از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم .

1 – بارها به این موضوع پرداخته ایم که علاقه ، مهم ترین عاملی است که می تواند یک فرد را در حرفه ی مورد نظرش موفق کند و همین امر باعث پیشرفت در کار می شود .

پس این موضوع خیلی مهم است که شغل خود را دوست داشته باشید و برای یادگیری آن وقت بگذارید . درغیر این صورت ، نداشتن علاقه به حرفه ی خود ، نه تنها موجب پیشرفت در کار نمی شود بلکه  باعث دلزدگی و خستگی شما می شود .

2 – یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه داشت ، داشتن صبر و حوصله است . همیشه صبور باشید و این را بدانید که راه صد ساله را نمی توان یک شبه طی کرد .

پس برای حرفه ای شدن در هر شغلی ، نیاز به زمان دارید تا بتوانید تجربه لازم را به دست آورید  و طبیعتا این امر می تواند زمان بر باشد . پس همیشه صبر و حوصله داشته باشید .

3 – همیشه به دنبال کسب دانش و مهارت باشید و روز به روز دانش و مهارت خود را افزایش دهید .

به دلیل این که ، روز به روز گوشی های هوشمند جدید و پیشرفته ای   وارد بازار می شوند و تکنولوژی آن ها  ، هر روز پیشرفته تر می شوند . پس نیاز است که همیشه دانش و مهارت خود را به روز کنید و به دنبال یادگیری و کسب اطلاعات و مهارت بیشتر باشید . یک تعمیر کار موبایل ، باید همیشه اطلاعات بروزی در مورد انواع مدل های مختلف موبایل های هوشمند داشته باشد .

 4 – یکی از عوامل مهمی که بسیار حائز اهمیت  و مورد توجه می باشد ، این است که عیب یابی درست از موبایل های هوشمند ، اولین گام مهم  در تعمیرات موبایل است .

شما باید توانایی تشخیص و شناسایی درست از عیب و نقص تلفن های همراه را داشته  باشید تا بتوانید دستگاه را به درستی تعمیر کنید .  در غیر این صورت ، اگر نتوانید به درستی مشکل تلفن های همراه را پیدا کنید ممکن است با تشخیص اشتباه ، باعث به وجود آمدن مشکلات دیگری برای تلفن های همراه  شوید .

پس برای حرفه ای شدن در این حوزه باید درصد خطای کمتری داشته باشید که لازمه ی آن به دست آوردن تجربه ی کافی است . شما هر چقدر دانش ، مهارت و تجربه خود را در این زمینه افزایش دهید ، توانایی شما نیز در تشخیص و شناسایی درست درعیب یابی تلفن های همراه نیز بیشتر می شود و درصد خطا در تعمیر دستگاه  به حداقل می رسد .  

5 – یکی دیگر از عواملی که در حرفه ای شدن شما در شغل تعمیرات موبایل نقش پر رنگی می تواند باشد ، این است که همیشه در این شغل منحصر به فرد باشید .

با یادگیری یک شاخه ی خاص در این حوزه ، مانند : تعمیرات آیفون ، می توانید تخصص و مهارت خود را در زمینه ی تعمیرات موبایل افزایش دهید که این خود می تواند ، شما را در شغل تعمیرات موبایل حرفه ای نماید .

حال به این نتیجه می رسیم که برای تبدیل شدن به  تعمیر کار موبایل ، نیازمند داشتن علاقه ، صبر و حوصله ، پشتکار ، کسب دانش و مهارت و تجربه لازم ، تشخیص و شناسایی درست در عیب یابی تلفن های همراه و منحصر بودن در این شغل می باشد .

اگر به این مواردی که در بالا گفته شد  عمل کردید ، شما تبدیل به یک تعمیر کار موبایل می شوید .

چگونه وارد شغل تعمیرات موبایل شویم ؟

اینک با توضیحاتی که در بخش های قبل دادیم ، ممکن است این سئوال در ذهن شما شکل گیرد که چگونه وارد شغل تعمیرات موبایل شویم ؟

برای پاسخ دادن به این سئوال می توان گفت که ، برای وارد شدن به شغل تعمیرات موبایل ، باید دانش و تبحر لازم در شناسایی عیب و نقص دستگاه و رفع آن ها ، و همچنین برطرف کردن مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری و تعمیرات و تعویض قطعات انواع گوشی های هوشمند اندروید و آیفون را داشته باشیم .

امروزه ، افراد بسیاری برای مشغولیت و سرگرمی و انجام بسیاری از کارهای روزانه شان از موبایل های هوشمند استفاده می کنند . و همچنین نرم افزار های مختلف زیادی وجود دارند که قابل نصب روی گوشی های هوشمند هستند .

با ورود برنامه های کاربردی موبایل و اپلیکیشن های مختلف ، افراد با مشکلات نرم افزاری زیادی رو به رو خواهند شد . بنابراین ، تعمیرکار موبایل باید توانایی شناسایی مشکل و برطرف کردن آن را داشته باشد .

در گذشته ، افراد به صورت تجربی دانش و مهارت لازم برای تعمیرات موبایل را فرا می گرفتند .

اما  امروزه ، با توجه به حساس شدن و پیچیده شدن موبایل های هوشمند ، ملزم به فراگیری دانش و مهارت کافی هستید . زیرا در صورت نداشتن دانش و مهارت کافی در تعمیرات موبایل ، ممکن است قطعات دیگر موبایل های هوشمند صدمه ببیند و مشکلات دیگری به وجود  بیاید .

 در نتیجه برای ورود به این حرفه ، نیاز است در آموزشگاه تعمیرات موبایل ثبت نام نموده و پس از طی دوره های آموزشی به عنوان شاگرد تعمیرکار موبایل ، در مغازه تعمیرات موبایل فعالیت کرده و دانش و تجربه لازم را برای ورود به این حرفه کسب کنید .

خب حالا که با این حرفه تا حدودی آشنا شدید و به دنبال شغلی خاص و پر درآمد می گردید و تصمیم خود را برای ورود به این حرفه گرفته اید ، دیگر نگران هیچ چیز نباشید ، ما کار را برای شما دوستان عزیز آسان کردیم .

 پیشنهاد ما به شما دوستان عزیز برای آموزش تعمیرات موبایل ، آموزشگاه تعمیرات موبایل سلام است .

با افتخار می توان گفت ، آموزشگاه تعمیرات موبایل سلام ، یکی از بهترین و معتبر ترین آموزشگاه های تعمیرات موبایل در تهران است .

آموزشگاه تعمیرات موبایل سلام ، با داشتن مجوز رسمی از وزارت کار و سازمان فنی حرفه ای به همراه بهترین و عالی ترین و با تجربه ترین مدرسان در زمینه آموزش تعمیرات موبایل و مجهز به بهترین لوازم و تجهیزات روز دنیا ، گزینه بسیار خوبی برای شما عزیزان می باشد .

در این آموزشگاه شما عزیزان در کنار بهترین و عالی ترین مدرسان و تعمیر کاران حرفه ای آموزش دیده ، و به صورت کاملا عملی و واقعی به تعمیر موبایل های هوشمند می پردازید .

شما می توانید با ثبت نام در آموزشگاه تعمیرات موبایل ، در دوره های آموزش تعمیرات موبایل شرکت کنید و پس از گذراندن دوره های آموزشی ، مشغول به کار شوید .

 

تعمیر قطعات موبایل

چگونه در شغل تعمیرات موبایل موفق شویم ؟

در پاسخ به این سئوال که چگونه  در شغل تعمیرات موبایل موفق شویم ، کاملا واضح است .

همه چیز بستگی به خودتان دارد .

این که برای ورود به بازار کار ، با شناخت علاقه و ویژگی هاتون ، تصمیم درست و به جایی بگیرید .

این که شغل تان را دوست داشته باشید و به آن علاقه مند باشید و مشکلات و سختی های شغل تعمیرات موبایل را به جان بخرید .

این که بدانید ، داشتن صبر و حوصله در هر کاری ، شما را به هدف مورد نظرتان می رساند .

این که همیشه ، در حال آموزش و یادگیری چیزهای جدید باشید و دانش و مهارت و تجربه خود را افزایش دهید .

البته این نکته ی مهم را همیشه در گوشه ی ذهن خود داشته باشید ، سعی کنید نگاه حرفه ای نسبت به این شغل داشته باشید و با یادگیری آموزش تعمیرات موبایل آیفون ، در این شغل خاص و منحصر به فرد باشید .

در نتیجه ، همه ی این عوامل می تواند شما را در شغل تعمیرات موبایل موفق کند .

شغل تعمیرات موبایل چگونه است ؟

مجموعه کارها و فعالیت هایی گفته می شود که در خصوص شناسایی و تشخیص عیب و نقص تلفن های همراه و رفع آن ها ، شناسایی مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری موبایل های هوشمند ، و همچنین تعمیر و تعویض قطعات گوشی های هوشمند با استفاده از لوازم و تجهیزات می باشد .

چگونه وارد شغل تعمیرات موبایل شویم ؟

بعد از خواندن این مقاله و توضیحات کاملی که در مورد شغل تعمیرات داده شده است اولین راه برای موفقیت و وارد شدن به شغل تعمیرات موبایل انتخاب بهترین آموزشگاه تعمیرات موبایل است که میبایست در این زمینه بیشترین تحقیق را داشته باشید که بهترین انتخاب را کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

۱۱ thoughts on "معرفی شغل تعمیرات موبایل و چگونه وارد شغل تعمیرات موبایل شویم ؟"

  1. مرتضوی رضا گفت:

    بهترین راه برای این که وارد شغل تعمیرات موبایل بشم چیه ؟
    البته این هم بگم زیاد وقت ندارم چون دانشگاه میرم میخوام سریع یاد بگیریم .
    ممنون بابت مقاله خوب و جامع

  2. حسنی رضا گفت:

    چنتا مقاله خوندم واقا هیچکدوم به جامع و کاملی این مقاله نبود مخصوصی ویدئو ایی که قرار داده بودین
    ممنون از تیم محتوایی موبایل سلام که انقدر دقیق محتوا رو نوشته بودن

  3. مدیر گفت:

    خواهش میکنم رضا عزیز
    امیدوارم تونسته باشیم کمکتون کرده باشیم
    موفق باشید

  4. مدیر گفت:

    بهترین را برای این که تعمیرات موبایل و یاد بگیرید و وارد شغل تعمیرات موبایل شوید این است که توی بهترین آموزشگاه تعمیرات موبایل آموزش ببینید که البته ان بخش انتخاب آموزشگاه خودش یکی از مهمترین بخش ها است که در صورتی که درست انتخاب نشود علاوه بر هزینه ای که دور ریخته اید از اون مهمتر زمان خود را نیز بیهوده خرج کرده اید.

  5. مجتبی عبدالهی گفت:

    من مشاوره برای رابطه می خواستم چجوری باهاتون ارتباط بر قرار کنم

  6. ابوالقاسم هاشمیان گفت:

    مشاوره آنلاین از چه طریقی صورت می گیره؟

  7. میلاد خلیلی گفت:

    آقا نیک نام فوق العادن

  8. جعفر قادری گفت:

    مشاورینتون قابل اعتمادن؟

  9. حامد یزدانی گفت:

    واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت

  10. علی اصغر حجتی گفت:

    نویسنده این متن کیه؟

  11. عباسعلی زنگنه گفت:

    قیمت مشاورتون چقدره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
فروشگاه
0 موارد سبد خرید
حساب کاربری من